Salon Gdańsk, ul. Lubowidzka 42

#

Godziny otwarcia

pon.-pt. 9:00 - 19:00 sobota 9:00 - 15:00 więcej informacji

Salon Gdynia, ul. Morska 318

#

Godziny otwarcia

pon.-pt. 9:00 - 19:00 sobota 9:00 - 15:00 więcej informacji

HATCHBACK

HATCHBACK

HATCHBACK

HATCHBACK

Elektryczne

#

Tiguan Allspace – 7-miejscowy SUV Volkswagena

Tiguan to najpopularniejszy SUV „made in Germany”. Każdego roku na jego zakup decyduje się pół miliona osób. W 2016 roku na rynku pojawiła się druga generacja tego wszechstronnego auta dostępnego z napędem na przednie lub na cztery koła. Teraz dołącza Tiguan Allspace – nowa wersja bestsellera, auto niezwykle przestronne, z rozstawem osi większym o 109 mm i nadwoziem dłuższym o 215 mm. Nowy model może przewieźć większą liczbę pasażerów i więcej bagażu, stwarza też więcej możliwości aranżacji wnętrza. Swoją europejską premierę 7-miejscowy (opcja) Tiguan Allspace święci podczas Salonu Samochodowego w Genewie (9-19 marca). Nowy SUV Volkswagena plasuje się między znanym już „klasycznym” Tiguanem a autem wyższej klasy, jakim jest Touareg. Tiguan Allspace z bagażnikiem o pojemności do 760 l jest skierowany także do tych kierowców lub rodzin, którzy szukając pojemnego samochodu dotychczas wybierali vany. Wypełniony bagażem po dach i do oparć przednich foteli, Tiguan Allspace ma przedział bagażowy, którego pojemność wynosi nawet 1.920 l.

Pokrywa silnika oraz profil auta zdradzają świadome podobieństwo do innego nowego SUV-a Volkswagena – Atlasa, opracowanego specjalnie na rynek amerykański. Inne pokrewne elementy to m.in. nowa osłona chłodnicy z chromowanymi poprzeczkami sięgającymi aż do reflektorów. W oczy rzuca się także chromowana listwa obejmująca całą górną część przodu auta. Wszystkie wersje wyposażenia Tiguana Allspace są ponadto wyposażone w osłonę podwozia w kolorze szarego granitu.

Tak jak „klasyczny” Tiguan, Allspace jest dostępny z nadwoziem, którego przednia część może być utrzymana w stylu „Onroad” albo „Offroad”. W tej drugiej wersji samochód może być wyposażony w opcjonalny pakiet „Offroad”, który obejmuje – sięgającą aż do zderzaka – osłonę elementów podwozia przydatną podczas jazdy w terenie. Tiguan Allspace z przodem w stylu „Offroad” charakteryzuje się kątem natarcia większym o 7 stopni niż model typu „Onroad”.

Inną cechą wyróżniającą Tiguana Allspace jest bogatsze wyposażenie seryjne, podkreślające pozycję tego modelu między „klasycznym” Tiguanem a ekskluzywnym Touaregiem. W podstawowej wersji „Trendline” znajdują się takie dodatkowe elementy, jak wspomniany już reling dachowy (w kolorze czarnym), system multimedialny „Composition Colour” wraz z pakietem „Connectivity” (telefon i port USB), wielofunkcyjna kierownica, eleganckie osłony w kształcie trapezu jako końcówki układu wydechowego oraz podłoga bagażnika o regulowanej wysokości. Jeszcze wyższy poziom prezentują wersje wyposażenia „Comfortline” (m.in. elektrycznie unoszona pokrywa bagażnika, reling dachowy w kolorze srebrnym) oraz „Highline” (tak jak „Comfortline” oraz – dodatkowo – w pełni diodowe reflektory i system „Keyless Access”). Ponadto nowy SUV wchodzi do sprzedaży z systemem multimedialnym nowej generacji – w swojej najwyższej wersji o nazwie „Discover Pro” może być sterowany przy pomocy gestów, co jest nowością w tej klasie samochodów.

Dzięki zwiększonemu rozstawowi osi oraz przedłużonej tylnej części nadwozia wzrosła ilość miejsca dla pasażerów i na bagaż. Większy rozstaw osi sprawił, że ilość miejsca z tyłu na wysokości kolan pasażerów wzrosła o 54 mm i jest go tam tyle, ile w dużych autach przeznaczonych do pokonywania dalekich dystansów.

Tak jak „klasyczny” Tiguan, również Allspace może być wyposażony w napęd na przednie lub na cztery koła. Wersje z napędem na przednią oś, zależnie od silnika, mogą ciągnąć przyczepę o masie do 2.200 kg (ciężar hamowany przy pochyleniu zbocza 8%); w wypadku Tiguana Allspace z napędem na cztery koła wartość ta wynosi 2.500 kg. Jako wyposażenie dodatkowe Volkswagen oferuje składany hak, który odblokowuje się elektrycznie i w ciągu sekundy jest gotowy do podłączenia przyczepy. Oferta silników benzynowych (TSI) oraz diesli (TDI), z których wszystkie spełniają normę Euro 6, rozpoczyna się od jednostek napędowych mocniejszych niż te, które pełnią rolę silników podstawowych w Tiguanie ze zwykłym rozstawem osi (NWB). Jest to zgodne z ekskluzywnym charakterem Tiguana Allspace. Oferta obejmuje sześć silników TSI i TDI odznaczających się wysokim momentem obrotowym. Trzy benzynowe jednostki z turbodoładowaniem rozwijają moc 110 kW/150 KM, 132 kW/180 KM oraz 162 kW/220 KM. Z kolei trzy turbodiesle mają moc 110 kW/150 KM, 140 kW/190 KM oraz 176 kW/240 KM. Wszystkie silniki TDI są wyposażane w katalizator SCR oraz w zbiornik o pojemności 12 litrów czynnika AdBlue, aby do minimum ograniczyć emisję tlenków azotu.

Charakterystyczny dla wszystkich wersji Tiguana Allspace z napędem na cztery koła jest system 4MOTION Active Control z wyborem profilów jazdy. System ten obsługuje się wielofunkcyjnym pokrętłem umieszczonym na konsoli środkowej. Przy jego pomocy wybiera się jeden z czterech trybów jazdy. Gdy kierowca obróci pokrętło w lewą stronę, może wybrać profile „Onroad” lub „Snow”, gdy obróci pokrętło w prawo – może skorzystać z jednego z dwóch profilów przeznaczonych do jazdy w terenie: „Offroad” (automatyczne ustawienie parametrów do jazdy w terenie) lub „Offroad Individual” (z możliwością regulowania ustawień wybranych podzespołów). Dzięki systemowi 4MOTION Active Control w ciągu kilku sekund działanie najważniejszych systemów asystujących można dostosować do aktualnych warunków.

W Tiguanie Allspace znajduje swoje odbicie nowa strategia marki Volkswagen zawierająca się w haśle „Przyszłość bliżej Ciebie”. Strategię tę definiują między innymi takie innowacyjne obszary, jak „Connected Community”, „Automated Driving” oraz „Intuitive Usability”. Każdy Tiguan Allspace wyposażony w system nawigacyjny zapewnia dostęp do informacji i usług internetowych „Guide & Inform” oraz „Security & Service”. Dodatkowo można zamówić „App-Connect”, aby korzystając z „MirrorLink” (Android), „Car Play” (Apple) oraz „Android Auto” (Google) podłączyć do systemu multimedialnego w samochodzie każdy popularny rodzaj smartfona.