Salon Gdynia, ul. Morska 318

#

Godziny otwarcia

pon.-pt. 9:00 - 19:00 sobota 9:00 - 15:00 więcej informacji

Salon Gdańsk, ul. Lubowidzka 42

#

Godziny otwarcia

pon.-pt. 9:00 - 19:00 sobota 9:00 - 15:00 więcej informacji

HATCHBACK

HATCHBACK

HATCHBACK

HATCHBACK

Elektryczne

#

Rajdowe GTI: nowe Polo GTI R5 Volkswagena

Rajdowe GTI: nowym Polo GTI R5 Volkswagen powraca do sportu rajdowego w nieco innym formacie. W drugiej połowie 2018 roku firma z Wolfsburga zaoferuje profesjonalnym zespołom i ambitnym kierowcom 270-konną rajdową wersję Polo.
Auto jest przeznaczone do startów w rajdowych mistrzostwach odbywających się na całym świecie, w tym także w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC). Wyobrażenie o tym, jak będzie wyglądało nowe rajdowe Polo daje prezentowany szkic. 

„Przygotowując Polo GTI R5 mamy nadzieję przenieść nasze doświadczenia poparte zdobyciem czterech mistrzowskich tytułów do rajdów, w których startują prywatne zespoły i zaoferować najwyższej klasy auto wyczynowe zdolne zwyciężać w rajdach od serii narodowych po Mistrzostwa Świata” – stwierdził dyrektor Volkswagen Motorsport, Sven Smeets. „Do czasu pierwszego startu w przyszłym roku będziemy poddawać Polo GTI R5 intensywnym testom, by przygotować je do jazdy w różnych warunkach drogowych na całym świecie”.

Intensywne prace nad Polo GTI R5 trwają od początku roku i jeszcze w tym roku odbędą się pierwsze jazdy testowe. Konstruktorzy czerpią z doświadczeń zebranych podczas ery zwycięstw Volkswagena w Rajdowych Mistrzostwach Świata – w prace nad GTI R5 jest zaangażowany dyrektor techniczny Volkswagen Motorsport – Francois-Xavier „FX” Demaison, ojciec Polo R WRC bijącego zwycięskie rekordy. Gerard Jan de Jongh, jako główny inżynier projektu, także wnosi do tych prac swoją bogatą wiedzę. Wcześniej Holender był inżynierem Sebastiena Ogiera, który cztery razy z rzędu zdobył z Volkswagenem tytuł rajdowego mistrza świata w klasyfikacji kierowców.

Polo GTI R5 jest wyposażone – jak model seryjny, który pojawi się na rynku jeszcze w tym roku – w mocny czterocylindrowy silnik z turbosprężarką i w bezpośredni wtrysk benzyny. Ponadto auto ma napęd na cztery koła, sekwencyjną pięciobiegową wyczynową przekładnię i bogaty pakiet wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa – są to najważniejsze wyróżniki aut startujących w kategorii R5, powołanej w 2012 roku przez FIA. W jej ramach prywatni kierowcy oraz zespoły mogą ścigać się niedrogimi, a jednocześnie mocnymi rajdówkami w narodowych, regionalnych i międzynarodowych mistrzostwach.

Polo GTI R5 jest dla Volkswagen Motorsport kolejnym krokiem milowym w trwającej strategicznej przebudowie – po udanym wprowadzeniu Golfa GTI TCR, który od 2016 roku zwycięża i zdobywa tytuły w różnych mistrzostwach na torach wyścigowych, Volkswagen Motorsport rozszerza swoje zaangażowanie w sport o rajdy.